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じねんしょ、ながいも、ヤマイモの違いは何ですか?栄養と特徴を徹底解説

2022/01/06
スーパー/自然有機食品ニュース
じねんしょ 自然薯と長芋と山芋の違い じねんしょ、ながいも、ヤマイモの違い スーパー三和 沼津 静岡県 ブランド野菜 おいしい
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静岡県産のブランド野菜のひとつ自然薯 じねんしょと読みます。いつものスーパーでもよくみかけます。
この野菜の違いはおおまかに下の通り
  • 自然薯・・・高価なことが殆どです。粘り気は強い。手に入れにくい。名産地の静岡県ですらすぐに売れちゃいます。1本980円程度から。でもとんかつやでご飯を頼むとおまけでつけてくれたりします。本当に美味しい。
  • 山芋・・・長芋に比べて高価だが、自然薯よりも手に入れやすい。粘り気が強いので長芋のサラサラ感が欲しい場合は代用に適さない。
  • 長芋・・・手に入れやすく、価格もお手ごろ。粘り気は強くなく、味わいもさっぱりしている。

今現在検索1番のサイトにお邪魔して、英文翻訳の為にリサーチしてきました。HORTIさんのサイトじねんしょの比較について

じねんしょ(自然薯)、長芋、山芋の違いは何ですか?それぞれの栄養や特徴はどうでしょう?


山芋は粘りが強く、シャキシャキとした食感が特徴です。お好み焼きのつなぎにしたり、つぶしてご飯にかけたりすると、料理がよりおいしくなります。粘りのある芋には、他にも長芋や山芋などがありますが、その違いをご存知でしょうか?

今回は、長芋・自然薯・大和芋の違いについて、栄養や特徴を紹介しながら徹底解説します

山芋、長芋、自然薯の違いとは?それぞれの特徴は?


自然薯の正式名称は「ヤマノイモ」で、ヤマノイモ科・属に分類されるつる性植物の総称です。日本原産の品種を指し、別名「自然薯」とも呼ばれる。つまり、山芋と自然薯は同じものである。自然薯は独特の甘味があり、強い粘りが特徴である。地域によって「山芋」「伊勢芋」とも呼ばれる。

自然薯は、ヤマノイモ科ヤマノイモ属に属する。自然薯」と一括りにされることもあるが、一般的には中国から渡来した山芋を指す。日本には中世以降に伝わったとされ、細長い円筒形の外見をしているので山芋よりも水分が多く、粘りが少ないので、酢の物やサラダに使うといいでしょう。

それぞれ栄養が違うの?
山芋と長芋は、どちらも同じヤマノイモ科の植物です。そのため、含まれる栄養素に違いはほとんどありません。

主な栄養素は
  • 食物繊維
  • カリウム
  • 亜鉛
  • 消化酵素のアミラーゼ
  • パントテン酸
  • ビオチン
  • ビタミンC やビタミンE

山芋には、消化酵素が多く含まれています。この消化酵素は、タンパク質の代謝を助け、栄養の吸収を高めてくれます。また、抗ウイルス作用もあり、細胞を活性化させ、老化を防ぐ効果も期待できます。ただし、加熱するとネバネバした食感とともに栄養素が失われてしまうので、生で食べることをおすすめします。

山芋と長芋とじねんしょで調理法に違いはあるのでしょうか?
長芋は山芋に比べ、水分が多いので、すりおろした時の粘りが少ないです。そのため、千切りにして醤油をつけて食べたり、サラダに入れたりして、シャキシャキとした食感を生かすとよいでしょう。すりおろす場合は、山芋の方が粘りが強いので、山芋よりも山芋を使いましょう。山芋は炒めたり、ソテーしたりすると、自然な甘みが引き出されます。

山芋・長芋・じねんしょを調理する際の注意点は?
山芋や長芋を触ると、IgE抗体によるアレルギーやシュウ酸カルシウムによる皮膚のかゆみなどを引き起こすことがあります。シュウ酸カルシウムは酸に弱いので、調理の前に酢水で手を濡らすとかゆみが和らぐことがあります。また、酢水はすりおろした後の変色を防ぐ効果もあります。アレルギーが疑われる場合は、山芋や長芋を素手で触らないようにしましょう。

山芋と長芋とじねんしょは別の野菜
山芋もヤマイモも、美容と健康に役立つとても栄養価の高い野菜です。芋類の中では低カロリーで、ダイエット時の強い味方になってくれます。ただし、アレルギーや肌のかゆみの原因となる成分が含まれているので、調理する際には少し工夫が必要です。ぜひ、工夫して山芋をおいしく食べてみてください。


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What is the difference between yams, yam and yam? What is the nutrition and characteristics of each?



Yams have a strong stickiness and a crunchy texture. It can be used as a binder for okonomiyaki, or mashed and poured over rice to make dishes more delicious. There are other types of sticky potatoes such as yam and yam, but do you know the difference between them? In this article, I will explain the differences between yam, yam and yam in detail, introducing their nutrition and characteristics.

What is the difference between yams, yam and yam? What are the characteristics of each?

What is a yam? Is it a yam?
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The official name of yam is "yamanoimo", which is a general term for vine plants classified in the family and genus Yamanoimo. It refers to a variety native to Japan, which is also known as "yam". In other words, yam and yam are the same thing. The yam has a unique sweet taste and is characterized by its strong stickiness. It is also called "yam" or "Ise yam" depending on the region.


The yam is a member of the yam family and the yam genus. It is sometimes lumped together with "yam", but it generally refers to the yam that came from China. It is said to have been introduced to Japan after the Middle Ages, and has a long, slender, cylindrical appearance. They have a higher water content and are less sticky than yams, so they are good to use in vinegar dishes and salads!

What are the nutritional differences between yams, yam and yam?
Yam and yam are both members of the same family, Yamanoimo. As such, there is little difference in the nutrients they contain.

Yams contain a lot of digestive enzymes. These digestive enzymes help in the metabolism of proteins, which increases the absorption of nutrients. They also have an antiviral effect, which can be expected to revitalize cells and prevent aging. However, it is recommended to eat them raw, as the nutrients are lost along with the sticky texture when cooked.

Is there a difference in cooking methods between yams and yams?

Compared to yams, nagaimo has a higher water content, so it is not as sticky when grated. Therefore, it is best to cut it into strips and eat it with soy sauce or add it to salads to make the most of its crunchy texture. If you want to grate them, use yams rather than yams, as they have a stronger consistency. Yam can be fried or sautéed to bring out its natural sweetness.

What should I keep in mind when cooking yams and yam?

Touching yams or yam can cause allergies caused by IgE antibodies and itchy skin caused by calcium oxalate. Calcium oxalate is acid sensitive, so wetting your hands with vinegar water before cooking may help relieve the itching. The vinegar water also helps to prevent discoloration after grating. If you suspect that you are allergic, do not touch yams or yam with your bare hands.

Yams and yams are different vegetables

Both yams and yams are very nutritious vegetables that provide beauty and health benefits. They are low in calories among potatoes and can be a great ally when dieting. However, they contain ingredients that can cause allergies and itchy skin, so you will need to be a little creative when cooking them. Please try to eat yams and yams with your own ingenuity and taste.



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スーパー三和 ららぽーと沼津店
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